Урок – проект
(Заочна
мандрівка)
Тема: Кристалічні і аморфні тіла. Залежність
фізичних розмірів кристалічних тіл від температури.
Мета: Дати поняття
кристалічних і аморфних тіл. Продемонструвати різні кристалічні і аморфні тіла.
Розвивати знання про різні типи кристалів, про внутрішню будову кристалічних
тіл.
Розвивати
вміння досліджувати, логічно мислити, висловлювати свої думки.
Виховувати
інтерес до предмета.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Мандрівка
містом “Молекулярним”
Хід уроку
“Психологічна стежина”
На дошці три смайлика.
А тепер підніміть руки. Кому
подобається другий?
І нарешті-кому подобається
третій?
Роблю висновок, що до сприйняття уроку всі готові з гарним
настроєм. .
І.
Мотивація навчальної діяльності
Вчитель повідомляє, що буде відбуватися на уроці.
Ми з вами потрапили в місто «Молекулярне» і відвідаємо найцікавіші його
місця з метою повторення основних властивостей речовин у різних станах.
І так, перша зупинка – «Ярмарок властивостей»
На столі є різні предмети і речовини:
Викладач-екскурсовод демонструє і веде бесіду (опитування вивченого матеріалу)
а)
Мушля
– (яке це тіло?)тверде тіло.
~
Які властивості твердих тіл?
~
Чим відрізняються одне від одного тверді тіла?
~
Що відбувається з твердими тілами при нагріванні
і охолодженні?
Група
учнів повідомляє відповіді на питання екскурсовода.
Демонструються досліди по нагріванню кулі, яка
до нагрівання проходила через металеве кільце.
б)
Мильні
бульбашки – (що за речовина?)-рідина
~
З чого утворюються бульбашки?
~
Які властивості рідин? – Повідомлення відповідей
групою учнів.
Викладач загадує загадку.
Загадка: “Куди ступиш – всюди маєш.
Хоч не бачиш, а вживаєш.” (Повітря)
в)
Надувна
гумова кулька – (що за речовина) газ
~
Основні властивості газів.
ІІ. Відвідування музею “Твердих тіл”
На парті велика кількість кристалічних і аморфних тіл. Екскурсовод
загадує загадку, а учні показують відгадку.
1.
Живе – лежить.
Помре – біжить.
(Сніг – сніжинки
з паперу)
2.
Чорний Івашка – дерев’яна рубашка.
Де носом поведе, там запис покладе.
(Олівець)
3.
Росте у воді – кохається,
А вкинь у воду – злякається.
(Сіль – кристали
солі)
4.
Чим «солом’яному бичку» дід намазав бік?
(Смолою – грудочки смоли)
5.
Люблять дорослі, люблять і діти цим
смакувати.
Ну що тут робити?
(Льодяники –
роздаються цукерки)
Чи подібні
тверді тіла? Чим одні тверді тіла відрізняються від інших?
Діти розглядають предмети і кожна група висуває свої гіпотези.
Вчитель повідомляє тему уроку: “Кристалічні і
аморфні тіла”
Сьогодні ми повинні
дізнатися які тіла є кристалічними , а інші аморфними та чому їх так називають.
Які їхні основні властивості.
Для цього відвідаємо
відеосалон.
ІІІ. Відвідування “Відеосалону”
Новий матеріал вивчається з використанням комп’ютерних технологій.
Відеофрагмент – презентація “Кристалічні і аморфні тіла”
VI.“Довідкове бюро” –
робота з підручником
Робота над текстом підручника по темі,
запис у зошити основних понять.
V. Павільйон кристалів
1.
Корисні
копалини (граніт, кварц, слюда, калійна сіль). Полікристали.
2.
Вирощені
кристали – кристали мідного купоросу. Монокристали.
3.
Чарівна
скринька
“Дивлюсь,
і що в моїх очах?
В
фігурах різних і зірках:
Сапфіри,
яхонти, топази,
бува
янтар, рубін, алмази.
І
аметисти, мов корали.”
Скринька відкривається і діти бачать
велику кількість “імітованих” коштовних каменів.
VI. Підсумки уроку. Що ж на уроці було розглянуто? Що
з уроку більше всього сподобалося і чому?
Домашнє завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар