вівторок, 22 січня 2019 р.

Тема уроку: Удосконалення компетентностей з теми«Маса та розміри молекул. Кількість речовини. Будова твердих тіл, рідин і газів».

Мета уроку:  Поглибити та конкретизувати уявлення учнів про молекулярно-кінетичну теорію (МКТ) будови речови­ни. Удосконалити наукове та світоглядне значення молекуляр­них явищ (броунівського руху та дифузії), ознайомити з методами науки, підвищити мотивацію щодо подальшого вивчення фізики; розвивати творчі здібності школярів; формувати науковий світогляд, прагнення до самоосвіти, навички співпраці; виховувати в учнів ініціативу, культуру мовлення, почуття колективізму, колективної та індивідуальної відповідальності.(Слайд 2)
Тип уроку: Проект «Урок-дослідження»
Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер, посудина з водою, посудина з залізною стружкою, олія, піпетка, картки з формулами.

Епіграф уроку: «Не існує нічого крім атомів» - Демокріт

                                                             ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Вступне слово вчителя: Коли ви користуєтеся різними речами, ви тримаєте у руках молекули. Коли ви чимось смакуєте, ви ковтаєте молекули. Коли ви сидите у класі, вас постійно бомбардують сотні, тисячі, мільйони молекул. Приємний аромат від парфумів виникає завдяки молекулам. Ми одягнені в молекули, ми їмо молекули, і ми виділяємо молекули. Та і ми самі створені з молекул. – Зробіть висновок.
--- Яке ж перше положення МКТ?
Оголошую тему уроку: ««Маса та розміри молекул. Кількість речовини. Будова твердих тіл, рідин і газів». Але ж ви скажете, що цю тему ми вже розглянули ? Чому знову розглядаємо?

Пропоную учням самостійно визначити мету уроку.

ІІІ. Для досягнення мети уроку:

1. Прийом. «Каскад формул» (Слайд3)  Знаннєвий компонент. Оперування поняттями і термінами: основні положення МКТ
Запитання вчителя:
- як визначити кількість речовини?
–як обчислити молярну масу?
-- як знайти кількість молекул?
Учні дають відповіді, піднявши карточку з формулою.

2. Активізація навчальної діяльності  методом проектів.
--- Міні проект «Фізика і шкільне життя».(Слайд4-5)
Представити будову твердих тіл, рідин і газів через призму шкільного життя.
--- Міні проект «Музична фізика»
 Представити будову твердих тіл, рідин і газів через музику.(СПЕЙС)
(Слайд 6)

3. Метод активізації навчальної діяльності- навчальний експеримент-STEM освіта
«…І дослід, син важких помилок, і геній – парадоксів друг…» (Слайд7)
Робота в групах.
Перша група. Посудина з водою. Дослідно визначити кількість число молекул рідини в посудині; знайти кількість речовини.
Друга група. Дано залізний предмет.  Дослідно визначити кількість число молекул в тілі; знайти кількість речовини.
Третя група. Визначити розмір молекули, використовуючи олію, посудину з водою, вимірювальні прилади.

4. Звіт груп про виконану роботу, оцінка результатів, висновки :

ІV. Підсумки урку.(Слайд 8)

-- Назвати слова чи словосполучення, які є «ключовими словами» даного уроку. Пояснити свій вибір.
-- Висловити свою думку – чи  досягнута мета уроку?  
-- Вчитель оцінює діяльність учнів.
«≠Ми це змогли!»

V. Домашнє завдання.
Розв’язати задачі.
1. Густина алмазу 3500 кг/м3. Який об’єм займуть 1022 атомів цієї речовини.
2. Скільки молекул у 10 г кисню? (Задачі на індивідуальних картках)

ДЯКУЮ ВСІМ ЗА УРОК!



ПРОВЕДІТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ!

ЯКА ВЕЛИЧИНА МОЛЕКУЛ? ЯКІ РОЗМІРИ МОЛЕКУЛИ?
 ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА №1



Об’єм  краплі масла становить 1 мм3 З піпетки крапніть кілька крапель масла ( 5шт)  на поверхню води, яка налита в посудину. Для прискорення реакції попередньо можна трохи нагріти воду приблизно до 40 градусів Цельсія. Масло почне розтікатися, і в результаті вийде кругла пляма. Слідкуйте за тим, щоб вона не торкалася  стінок посудини! Товщина плями буде дорівнювати діаметру однієї молекули- d. Після того як пляма перестане розширюватися, за допомогою лінійки виміряйте її діаметр D і переведіть його в метри.

Визначте площу плями як площу круга -                                








Тепер можна визначити діаметр молекули масла  d за формулою:
           V                     
d= ----------;  V- обєм пяти крапель
          S

     ТАК ЯКІ Ж ВОНИ, ЦІ КРАСУНІ, МОЛЕКУЛИ?!

КАРТКА №2
Посудина з водою. Дослідно визначити  число молекул рідини в посудині, використавши відомі Вам методи і способи; знайти кількість речовини.



КАРТКА №3
Дано алюмінієву ложку.  Дослідно визначити  кількість  молекул в тілі, використавши відомі Вам методи і способи; знайти кількість речовини.





Немає коментарів:

Дописати коментар